Värmande fötter

Något varmt om fötterna har faktiskt behövts i vinter. Det har varit jätte kallt vissa dagar uppe i Sundsvall, både ute och inne i butiken. Vissa dagar så hade vi 15 grader inne, då var det skönt med varma sockar.

Det är lite "skomakarensbarn" varning på mej eftersom varken jag eller barnen hade några nya hemstickade sockar så var det bara att välja ut några fina garner (vilket inte är några problem :-) ) och börja sticka.

Jag valde Mellanraggi från Järbo till mej och stora G och lilla G fick ett par Julsockar i Raggi också från Järbo. Maken fick inga men han fick en mössa istället :-)



Stora G:s sockar i Mellanraggi. De blev jättebra, en snygg jeansfärg och det finns också i en ljusare nyans.





Lilla G:s strumpor i Raggi. Dessa fick hon i Jul så då blev det självklart i julfärger.




och till slut mina snygga i mellanraggi i rosa och blått! Superfina och supersköna.

Problemet är att det kom lite nya färger i raggi i fredags så då måste det inhandlas lite nytt så med dessa nystan blir ett nog ett par till sockat till Lilla G.



Visst är färgen snygg, den går i turkost och det kom också i blått och rosa. Lika fina dom också.

Jag ska knäppa kort på makens mössa också men det gör jag i morgon.

Ha det så gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0