Värmande

När kylan kryper nedåt så är det härligt att sticka varma saker. Det är skönt för jag blir både varm när jag stickar och när jag sen kan ha på med dem. Men först får dom hänga i skylten ett tag :-)





Löskrage i Eco ull från Marks & Katten. Jätteskön och enkel och sticka. 5 nystan gick det och den är perfekt att även ha över huvudet om det behövs.





Sjal i Freedom Spirit ett rent ullgarn också från Marks & Katten. Här använde jag ett sjalmönster från Svart Fåret som är jätteenkelt. Jag har gjort massor med sjalar av det i alla möjliga garner, funkar i det mesta.
Jag använder stickor nr 9 och det gick 3 nystan.


 

Torgvantar är bra att ha i kylan och ju tjockare destu bättre. Dessa är stickade i Alfa ett garn från Sandnes i ull och mohair. Dom ska igentligen vara längre men jag tyckte det räckte så här. Nu är det små händer som poserar så dom ser lite bättre ut på mej. Det finns en mössa till och jag är lite sugen på att göra den också, vi får se.

Ha det så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0