Stickat 2009

Jag tänkte att jag måste nog sätta in lite kort på en del som jag sytt och stickat 2009. Jag har tyvärr inte knäppt kort på allt som jag gjort men jag ska bättra mej under 2010.

Här kommer lite stickade grejer.

En liten klänning stickad till skylten i butiken i ett härligt bommulsgarn, Flox från Marks & Katten.


En liten bäbykofta till skylten den också i garnet Gorgeous från Marks & katten. Underbart Garn!!!

En glad Lilla G i sin nya bolero i Shine från Sandnes.


En babykofta till lilla nya kusinen i Göteborg. Garnet är Lanette från Sandnes.


Kofta till Lilla G i Smart från Sandnes.

En till kofta till Lilla G. Denna i Alpakka från Sandnes

En pytteliten Åremössa till en pytteliten tjej. Gjorde denna mössa till min Guddotter då hon var 1,5  år komer inte ihåg hur många maskor jag lade upp men jag stickade med stickor 9 så den blev lite tätare. Hon fick även en broderad handduk.


Nu i höst fick lilla guddottern en ny mössa i Jubilumsgarn från Svarta Fåret och en poncho i Naturull från Kinna. Jag kunde inte motstå denna härliga färg!!!!!





Min 1:a amigurumi till kusinen som älskar sköldpaddor. Lilla G tyckte attt den också måste ha ett hus så jag stygnsatte en sköldpadda från Petshop och klädde en en skokartong! Det var roligt och blev en uppskattad present.


Sockar till Lilla G med små hjärtan på hälen. Garnet är svarta Fårets Raggsocksgarn.


Samma som ovan men nu framifrån.


En babyväst stickad till skylten i eco babybomull från Marks & Kattens.


Härligt varma och tovade. En mössa och handvärmare för isskrapan i Tove från Sandnes.

 



Två söta tröjor till 2 söta kusiner i Göteborg stickade i Alpakka från Sandnes.

Det var dom korten jag hittade på stickade grejer. Nu ska jag sätta mej och ladda ner de sydda så jag får någon ordning på dom också :-)

Ha det så gott!

 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilka härliga grejer! Gillar speciellt ponchon och kattmössan!

2010-01-17 @ 14:50:26
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/
Postat av: Mari A

Jag säger bara wow vilka fina saker du gör ....

2010-01-24 @ 12:45:27
URL: http://www.wimsankids.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0