Sytt 2009

Sitter och väntar på att familjen ska komma hem så att jag kan börja med maten snart och då tänkte jag passa på att lägga in en del av de jag sydde i fjol (det jag gjort efter att jag kom på att jag skulle fota det jag gjorde).

Så håll till godo :-)

Vi börjar med ett qultat täcke med härligt våriga färger. Broderierna är från Husqvarnas kort.

 Ett härligt nattlinne till en liten fröken med ett nalle broderi.



2 jättegosiga taxar sydd i fleece till Kusiner i Göteborg dom blev väldigt uppskattad. Fonten är från Kalle & Hobbe som jag stygnsatt.



Discoklänning till Lilla G då hon skulle på skoldisco och då ska det glittra!!



Hmm här kom det en stickning med men, men så blir det ibland. Dessa stickade jag och broderade till min lilla guddotter. Jag gjorde en liten Åremössa och en dagishandduk till hon började dagis. Mamman blev lite avis så jag fick göra en likadan Åre mössa (fast lite större) till henne också :-)



Istället för Påskägg så blev det påskpåsar till barnen förra året.


   

Pet Shop är ju små söta figurer som lilla G tycker är helt fantastiska och då är det ju perfekt att sy en väska med dessa små djur på. Den lilla väskan kan hon sätta fast på den stora och lägga dessa små djur i. Broderierna har jag stygnsatt själv.





Lilla G skulle vara katt på sommarkarnevalen på skolan så jag sydde en svans och ett par öron.




2009-års avslutningsklänning gjorde jag av en gammal kjol som jag hade när jag var halvstor. Jag brodererade dit ett litet fjärilsbroderi så blev den lite finare.



En neccecär till min mobil och pocketbok när vi skulle till stranden. jag sydde den i vaxduk så att den tålde vatten (nu har stora G tagit över den så jag får väl sy en ny när sommaren kommer :-))



Bowlingkläder till LillaG i mjuk velor och härligt randiga tights.



Mina 1:a sydda jeans!! Dom blev jättebra men det syns så dåligt på fotot :-( men det är ett litet stjärnbroderi vid fickan.



Myströja i ugglemönster.



Denna klänning var tänkt till nyårskvällen men LillaG hade tänkt något helt annat så denna får hon ha någon annan gång. Mamma får inte bestämma allt längre :-)
                   

Pyamasen använd i allafall flitigt, mjuk och skön med en gullig sköldpadda på!



Jul klänning i ett klassisk rutigt tyg från AGPersson helt underbar kvalité på tyget!

  

Jag blev tokig på alla stickor som drällde överallt och som jag inte visste vad de hade för nummer så jag sydde några sticketuier. Den långa är till för strumstickor. Det är fack för varje nummer och nummrena är broderade på maskinen. De andra är för rundstickorna och dom ligger i längdordning.


Pust! Det blev ett långt inlägg men nu är det inlagt i allafall så att jag kan börja lägga in allt det nya jag gör!

Ha det så bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0