Julmarknad

Förra helgen var det Julmarknad på Norra Berget i Sundsvall. Min syster gör jättefina smycken (http://www.annemon.biz/) och sålde förra året så då tänkte jag att det är ju roligare att stå tillsammans. Så jag skaffade mej ett eget bord bredvid henne.

När jag väl hade bestämmt mej så var det bara att börja producera, lite svårt var det faktiskt att bestämma vad jag ville göra och sälja....men till slut blev det lite stickat och sytt.



Lite Ljuspåsar, jag gjorde även med röd tråd. Det är orgaza i mitten och dom lyser jättefint!!



Barnmössor virkade i Freja (det syns inte på bilden men det rosa och lila är det lite glitter i, det blev super fint). Jag fodrade mössorna i fleece så de blev lite varmare.



Vuxenmössor i samma garn men inte med glitter. Också dessa fodrade.



Handledsvärmare med spets på. Dessa gjorde jag i Svarta Fårets raggsocksgarn.

30 m på stickor 5 1/2  v1 r   v2 3 am 1 r till önskad längd. Jag fick ut ett par på ett nystan.



Varma och sköna!!!




Fina julstumpor. Broderiet är från Husqvarna kort nr: 95






Goa tomtar. Sydda med Husqvarnas tomte kit men de finns också på kort nr 135.



En tomtefar och tomtemor.



Mina rasta tomtar :-) 
Jag gjorde efter ett Sandnes mönster först men sen blev det lite eget. Dom är gjorda i Fritidsgarn och tovade i maskin. Skägget är gjort i Canto också detta garn från Sandnes. Problemet var att dom hade lite svårt att stå själv pga. skägget men då passade kryddburkarna från IKEA perfekt :-). Jag fyllde dom med lite godis istället för kryddor.



Så här fint var mitt bord.



Det var jätteroligt men såååå jättekallt!!!!!! Vi hade nog -17 på söndagen så då var det lite mindre folk. Vi hade i allafall snö och riktig julstämmning med tomtar och julmusik.

Jag kanske står nästa år. Jag sålde inte allt så jag har ju lite till start isåfall.

Ha det så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0