Lite stickat

Lilla G är sjuk och jag är hemma idag och vabbar så medans Spy Kids går på TV så passar jag på att blogga lite sen ska jag sticka lite :-)

Lilla G:s sockar är snart klar dom blir jättefina.



Men eftersom det kom lite mer färger i Raggi och faster Catarina också behöver ett par sockar så då blev det ett par rosa till henne.



Hon har inte fått dom än men jag tror nog att hon tycker om dom.

Lite mössor har det också blivit. Jag har äntligen fått kort på makens mössa. Eftersom han inte tycker om ull så fick det bli en mössa i akryl. Svarta Fårets Anna fick det bli i svart och grått.



Den ser inte så speciellt bra ut när den bara ligger men jag fick ingen modell denna gång.


2 virkade mössor i Easy från Sandnes blev det också. Jag använde ett mönster från Järbo med garnet Molly men använde virknål nr 6 istället. Tydligen så virkar jag lite löst och sen tror jag också att jag samtidigt tittade på en spännande film för på den rosa avmaskade jag lite för mycket. Men den passar på ett lite mindre barn så det är ingen fara.

Just nu sitter dom på våra dockhuven i butiken.




Den blå/gröna.



och den rosa/rosa :-)

Mönstret finns r.


Nu ska jag göra klart sockan till Lilla G  sen ska jag starta upp mitt nya projekt ett sommarlinne  i Tilda.
Jag tror det kommer att bli jättefint i turkosa nyanser, någonting att se fram emot efter alla sockar :-)

 


Ha det så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0