Lite stickat

Tänk va tiden går! Jag har stickat en hel del men inte satt in några bilder :-(. Jag tänkte slänga in några bilder så ska det bli bättre uppdatering sedan...jag lovar :-)

Vi börjar med lite som jag gjorde i våras.



En halsduk i Fame trend från Marks och Kattens men mönstet är från Svarta Fåret. Det är ett super härligt garn som finns i massa roliga färger.



En klassisk pippimössa i ny tappning, men häng och andra färger, vi i butiken gjorde en varsin. Jag en rosa och de andra en i blått och en i gröna nyanser, de blev superfina alla tre. Alla är gjorda i Tilda.



Här är en av mina sommarstickningar :-). Jag är jättenöjd med den den sitter superbra och är jätteskön. Garnet är från Kinna och är Bommix men mönstret tog jag från Sandnes. Orginalgarnet är Duette men eftersom jag nyss har gjort en kofta i det så ville jag testa ett nytt garn.

Duette koftan har än inte fått några virkade knapphål så det är inte riktigt klar än (den har bara legat och väntat sen i maj :-( ). Bild kommer senare.




Vi fick lite tillökning i vår vänkrets. Min BBF väntade barn och då man inte vet vad som ligger i magen så måste jag ju göra en blå och en rosa, eller hur? Båda är stickad i Lanette, Sandnes ljuvliga babygarn i merinoull och båda blev såååå söta.
Nu blev det världens sötaste kille så den rosa åker ut i skyltfönstret.



Vintern närmar sig med stormsteg och jag längtar faktiskt efter kyla och snö men jag hade ingen lila mössa och lila verkar vara färgen i höst så då är det bara att sticka en. Jag hittade en i Sandnes nya häfte men jag gjorde inte mudden lika lång som den på mönstret men den totala längden är desamma.



Tema 22 heter häftet och det är en massa fint i det.

Till sist så fick vi på sensommaren ett nytt garn från Marks & Kattens som är gjort utav petflskor, 80%. Otroligt! Det finns i massa härliga och klara färger så jag måste testa och virkade en mössa.



Jag gjorde en halstub (eller vad det nu kallas) också.

Mina projekt nu är ganska många bla denna i Duette.


Den har jag i butiken men det blir inte så mycket stickat där nu så jag får nog ta hem den om den ska bli klar någongång.

Jag ska stå på julmarknaden med min syster så jag både syr och stickar till den, bilder kommer nr jag blir klar för just nu har jag bara en massa halvfärdiga saker. Jag ska nog ägna helgen till det kanske men först ska vi ha ett spökkalas för lilla G. Bilder på hennes klänning kommer också i helgen.

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0