Nysytt

Jag måste även lägga in lite nysydda grejor också. Jag får en massa beställningar av lilla G. Det är skoj och ibland blir det lite utmaningar men för det mesta är det småsaker eller speciella kläder.




Lilla G var lite bekymmrad över att hennes badkläder var blöta i ryggsäcken och när hon hade den i knät så blev hon blöt. Så vi gjode en badväska åt henne med lite härliga broderier som är fodrad med en mjuk vaxduk. Nu är den provad och den fungerade perfekt!

           

Sem måste ju dockan få en ny stass. Det är så roligt att sy dockkläder, det går fort och sen kan man använda små restbitar som jag har en massa utav. Jag har en jättebra bok som det finns en massa bra mönster i. Denna docka är lite större än baby born men det går lätt att förstora mönsterna.




Ett litet gulligt babytäcke till vårt skyltfönster. En superhärlig flanell med ett gulligt broderi som jag hittade på Emboidery DK.

Det var allt för i dag. Ha det så gott!


Kommentarer
Postat av: Mari A

Hej.

Har kollat på dina saker på sysidan. Jag bara älskar de dock-kläder som du har gjort. Jag gillar oxå att sy till både barn-baby och dockor. Kul att se när någon är så noga med sömnaden. Man kan ju tyvärr hitta skräckexempel på en del bloggar, men dina saker är ju jättefina...

Lyckost dig som får jobba i butik, lite avis är jag allt ...



Ha det så gott / Mari

2010-01-24 @ 12:40:27
URL: http://www.wimsankids.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0